Περιβαλλοντικό πρόγραμμα Β΄ τάξης

H Β΄ τάξη θα υλοποιήσει φέτος περιβαλλοντικό πρόγραμμα για την καλλιέργεια του σιταριού, τη διατροφική του αξία και την διαμόρφωση σωστών διατροφικών συνηθειών.

Την Παρασκευή τα παιδιά βγήκαν στον κήπο, έσκαψαν μόνα τους και φύτεψαν σιτάρι, αφού τραγούδησαν την Περπερούνα, κάνοντας επίκληση στη βροχή. Και η βροχή μετά την παρατεταμένη περίοδο της ανομβρίας ήρθε… το μεσημέρι!

Κατά τη πρώτη φάση του προγράμματος τόσο στο πεδίο της δράσης αλλά και κατά την επιστροφή τους στην τάξη, οι μαθητές και οι δασκάλες τους είχαν την ευκαιρία ν΄ αναζητήσουν και ν΄ ανταλλάξουν πληροφορίες για: α)το επάγγελμα του γεωργού ή εργάτη της γης παλαιότερα αλλά και στη σημερινή εποχή β) τις ιδανικές συνθήκες ανάπτυξης των φυτών (καταλληλότητα εδάφους, θερμοκρασία, υγρασία κ.ά.) γ) τη φροντίδα που χρειάζονται ώστε να βλαστήσουν οι σπόροι και ν΄ αποδώσουν καρπούς (βοτάνισμα για απομάκρυνση των ζιζανίων,  ασθένειες των φυτών, παράσιτα και τρόπους αντιμετώπισης τους κ.ά.) δ) τους φυσικούς τρόπους λίπανσης του εδάφους (κοπριά ζώων και κομποστοποίηση των υπολειμμάτων των τροφών), και ε) τα γεωργικά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούνται στη διαδικασία σκαψίματος και οργώματος του χωραφιού (τσάπες, κασμάδες, αλέτρια, υποζύγια για το όργωμα, τρακτέρ κ.ά.).

Η γνώση που αποκτήθηκε με την εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της προετοιμασίας της γης και της σποράς κατά την πρώτη φάση της καλλιέργειας του σιταριού, η οποία συμπληρώθηκε στην τάξη με αναζήτηση και ανταλλαγή πληροφοριών και προσωπικών βιωμάτων γύρω από αυτή, μετασχηματίστηκε από τους μικρούς μαθητές σε εμπειρική γνώση.

7

Εικόνα 7 από 7